23 Mayıs 2014 Cuma

Benjamin "Müller" Bakırcıoğlu

Benjamin "Müller" Bakırcıoğlu

Süryani Derbisi öncesi iki takım hazırlıklarına antrenmanlarla devam ederken kulüp medya-basın organları da tarihi sayfaları gün yüzüne çıkararak heyecana katkıda bulunuyor. Assyriska FF maçtan önce efsane oyuncusu Benjamin "Müller" Bakırcıoğlu ile bir röportaj gerçekleştirdi. Benjamin 1976 ile 1992 yılları arasında Assyriska forması giymiş kulübün temel taşlarından bir isim olarak göze çarpıyor.

Assyriska tarihinin en golcü futbolcusu olan Benjamin "Müller" Bakırcıoğlu geçmişi şöyle anlatıyor:

Türkiye'de biri Midyat'ta biri İstanbul'da olmak üzere iki takımımız vardı. İki takım da genç ve güçsüz kadrolardan oluşuyordu. Daha sonra askere çağrıldım ama o dönem ben İsveç'e gitmeye karar verdiğim için buraya kaçtım. Assyriska'da forma giymeye başladım. Hocamız yine bizim gibi Süryani olan George isimli biriydi. Beni solda oynatmak istemişti ve ben de bu mevkide pek başarılı olamadım ve zaman zaman yedek kaldım. Daha sonra Yugoslav Pavo ile çalıştık. O beni kendi mevkimde, hücumda oynattı. İlk maçımda da 5 gole imza atmıştım.Uzun yıllar bizimle çalışan Pavo bana "Müller" lakabını takmıştı. 1992 yılına kadara da burada oynadım. Şimdi alt yapı takımlarında oyuncu yetiştiriyorum. Nahir Besara, George Makdessi,Gabriel Awrohum gibi genç yeteneklere alt yapı takımlarında hocalık yaptım.
Kennedy Bakırcıoğlu, Hammarby formasıyla Assyriska ağlarını penaltı golüyle havalandırmıştı

Benjamin Bakırcıoğlu'nun Süryani ve Avrupa futboluna kazandırdığı en önemli yetenek ise şüphesiz oğlu Kennedy Bakırcıoğlu! Kennedy de tıpkı babası gibi futbola Assyriska'da başladı ve daha sonra yıldızlaştığı Hammarby takımına geçti. Ufak bir Avrupa turundan sonra futbolunun son demlerinde yine Hammarby çatısı altına girdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder